Nånting att fundera på...

Förra fredagen skrev jag ned lite i mitt block om något jag och säkert många fler kan känna ibland. Tänkte lägga över det här i min blogg.

Ensam: Isolerad i ingenstans.

Att känna sig ensam betyder inte alltid att man är ensam. Man kan känna sig ensam på olika sätt, som ett tomrum inom sig. En del som inte tycks fyllas ut.

Förvirrad att inte veta vad som fattas, upplevs det som en slags ensamhet. Ensam om att inte veta vad som fattas.
Hur tomrummet ska fyllas, vad det ska fyllas med.

 En rädsla att man inte är tillräcklig. Att man inte duger till. Att man inte gör rätt. Man blir negativ och tänker i onda banor.
Allt man gör tycks gå fel.
Till slut bryr man sig inte och då blir allt fel, fel och fel...

Ensamheten har tagit för stor del av ens liv.

Så hur gör man för att inte känna sig ensam!?

Kommentarer
Postat av: Linda

Känner igen det.... Håller med om att det nog är många som känner så ibland

2008-09-23 @ 19:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0